Kruso leverer digital strategi for Helsingør Kommune

Helsingør Kommune og Kruso har indgået samarbejde om at tilpasse den nuværende digitale strategi med fokus på service, personlighed og brud med traditionelt designede løsninger.

Digital service med mere personlighed

Kruso skal i samarbejde med Helsingør Kommune arbejde med tilpasningen af deres nuværende digitale strategi mod målet om et mere menneskeligt og personligt service site. En spændende udfordring, som Kruso og Helsingør Kommune i fællesskab er klar på at imødekomme. I dag understøtter kommunens hjemmeside, helsingør.dk, igennem indhold såvel som funktionalitet to primære formål: Service og branding. Strategien vil fremadrettet være styret mod traditionelle service- og myndighedsopgaver, hvor personlighed skal fungerer som et bærende element. Det overordnede mål er derfor at fremme kommunens personlighed ved at gøre op med traditionelle løsninger, hvor selv-betjening bliver omdannet til med-betjening.

Det indledende arbejde vil derfor ligge i at undersøge og identificere borgernes opfattelse og derefter vurdere de rette tiltag, der skal til for at understøtte et øget brug af digital selvbetjening. Den samlede digitale strategi skal imødekomme nødvendige kommunale services samt praktiske behov hos borgerne med stort fokus på brugervenlighed og styrket informationsarkitektur. Tilhørende branding, inspiration og stemning rettes ud mod Helsingør's yderligere kanaler og bliver dermed ikke overset eller nedprioriteret. Et spændende projekt, som vi glæder os til at fortælle mere om!




Krusos CSO, Rune Galschiøt, udtaler:

"Det er et meget interessant projekt. Både for mig, personligt, for Strategi- og UX-teamet, og for os hos Kruso, som har et stort ønske om at videreudvikle vores relation til Helsingør Kommune".

Wanna talk?

Vil du vide mere, så ring eller skriv gerne til os.

CSO

Telefon: +45 3131 4888

Email: rpg@kruso.dk